fredag 18 juni 2010

Sommarlovstankar

Fjärde sommarlovsdagen bjuder på
grå moln och regn....


Men mig gör det inte så mycket.
De senaste dagarna har varit soliga och sköna
och mina stackars axlar behöver vara ifrån solen ett tag....


Det är skönt att vara ledig igen!
Med tre livfulla björnungar är det full fart nästan
hela tiden, så någon direkt vila är det inte tal om.
Men jag njuter av ledigheten ändå!


De små stunder som jag får över
då och då ägnar jag just nu åt
trädgården.

Vad skulle jag göra utan den?!

(Kanske blogga lite mer!
Eller pyssla med annat!!)


Trädgårdslandet är på gång att utökas,
växter ska flyttas,
ogräs rensas,
löss bekämpas
och mitt i alltihop njuter jag i fulla drag!!

Igår grävde jag för fullt bland myggen för att få
bort gräsmattan där trädgårdslandet ska växa.
Och jag mår så bra då!!

Underbara rosen Louise Bougnet
blommar och doftar för fullt!


* * *

Det trista med att vara ledig är att jag ser
allt här hemma som skulle behöva göras....
När jag jobbade kunde jag koppla
bort hemmet på ett annat sätt.

Fönstren skulle behöva putsas,
fönsterbrädorna torkas,
hyllorna dammas,
pysselrummet städas...

Listan kan göras lång.

Det är så här verkligheten ser ut!
Prydligt på hyllor och väggar,
men fullt med grejer på golven överallt!!

Men, men....

Det kommer säkert fler regniga dagar!

* * *

Nu kikar solen fram igen och jag
ska nog ta mig ut i trädgården igen!
Det är svårt att låta bli.

* * *

Jag vill passa på att önska er alla en riktigt
fin sommar!

Hur mycket bloggande det blir framöver vet jag inte...
Sommardagarna ska räcka till mycket och
bloggen har inte största prioritet just nu.

Det är som Ledin sjunger:

"Sommaren är kort....."

och man måste passa på att
njuta
när tillfällena ges!



Kram Sari

9 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Det gäller att njuta varje stund av den korta tid vi har sommar. Även regniga dagar kan erbjuda njutning :)
Ha en fin sommar! Kram Kicki

Handgjorda drömmar sa...

Jaaa, passa på att njut!! "stöket" springer ju inte ifrån en precis... även om man ibland skulle önska det :)
Må så gott!
Kram Marie

Black Iris sa...

När du skriver om dina björnungar ser jag just 3 små bruna björnungar busa runt i gräset så där mysigt.
Strunta i inomhusjobbet ett tag för snart kommer det en lång mörk tid då man kan ägna sig åt sånt.
Kram Maidi

Fröken Tindra sa...

Klart att du skall njuta av din sommar i första hand! Vi i bloggvärlden finns här när du får lust och tid. =0) Det är ju så denna årstid att man aktiverar sig med annat än på vinterhalvåret.
Din ros är bara för vacker! Måste ta reda på mer om den. Måste ha rosor i trädgården igen! Snart!!
Ha nu underbara sommardagar med familjen oavsett väder!
Kram!!

Therese sa...

Här regnar det bara sporadiskt men tyvärr har vi ingen sommarvärme än :( Jag längtar till de dagar där man kan känna att man inte fryser när man går ut....(lite överdrivet kanske?) men ändå!
Ha det bra!
T

Lyckoslanten sa...

Kloka tankar! Njut nu av sommaren och dina små björnungar. Både sommar och barndom går svindlande fort! ♥

Jenny sa...

Hej Sari!
Vilken vacker ros!

Ha nu en riktigt skön sommar med dina kära björnungar, blogga hinner man ju med när den regniga o grå hösten kommer, eller hur?:)

Kraam Jenny

Livet på Berget sa...

Hej Sari!
Så härligt att du är ledig och så klart ska man prioritera att njuta och göra allt sådant som man inte kan på vintern. Då passar det bättre att sitta framför datorn på kvällarna. Ha de gott och tat lugnt du är inte ensam om att ha grejor lite här och där:).
Kram
/Sara

annika sa...

Du är klok du! Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete!
Må så gott...kommer någon dag men ringer innan.

Kramkram annika