tisdag 1 juni 2010

Jippiiiiii!!!!

Äntligen!!


Äntligen är dagen här då
alla samtal på jobbet är avklarade!


Det har varit ett antal
intensiva och arbetssamma veckor,
men nu äntligen lugnar det ner sig lite grann!
Åh, så jag har längtat efter denna dag!

I trädgården blommar det för fullt!
Nu ska jag se till att jag hinner
njuta
av allt det vackra också!

Om några veckor njuter jag
och de små av årets första
solmogna jordgubbar!
Mmmmm!

Längtar!

♥♥♥

Och nu kanske jag kommer att ha tid och ork att
ägna mig lite mer åt bloggandet också!


Ha det så bra,
alla ni som fortsätter att kika in här!

Tusen tack
för gulliga och uppmuntrande kommentarer!



Kram Sari

19 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Vad roligt att det lättar på jobbet. Det blir väl semester snart.
Ha det bra!
~Marita~

mamma lycklig sa...

Det känns skönt att det äntligen snart är sommarlov och semester. Men man fattar inte vart den här våren tagit vägen för bara två månader sedan var det snö utanför köksfönstert, nu blommar det för fullt.
Ha det gott.
Kram Nettan

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att du inte har så mycket på jobbet.Ja snart är det sommarlov och semester-Vad härligt.Fina bilder du bjuder på .Önskar dej en skön dag kramar Rita ♥

Fröken Tindra sa...

Vad skönt det låter! Är det sommarlov snart då? Själv har jag flera låååånga veckor kvar till semestern. Men den som väntar på något gott! ;0)
Härliga sommarfoton du visar!
Ha en bra dag!
Kramisar!

Handgjorda drömmar sa...

Vad skönt att höra!! Hoppas du verkligen får njuta i fulla drag :)
Ha en fin onsdag!
Kram Marie

Livet på Berget sa...

Så skönt att det är avklarat nu. Du får försöka vila lite. Underbara bilder från din trädgård! Önskar dig en fin vecka med massor av sol och pyssel.
Kram
/Sara

annika sa...

Härligt Sari! Nu ska du verkligen njuta och ta dig tid att bara vara. Bilderna är superfian och det är så blommigt i er trädgård. U och jag kommer snart på besök =O)
och då fikar vi med goda bullar och massa solsken.
Härliga sommar
Kram annika

Therese sa...

Bra jobbat Sari...jag har två samtal kvar! Men det känns som att lugnet har börjat infinna sig nu!
/T

Penseldraget sa...

Härligt de låter, nu får du njuta av den vackra sommaren och jordgubbar =)
kram pia

Livet på Vestergård sa...

Skönt att det lättar med arbetet! Passa på att njuta - snart är det sommarlov :)

Anonym sa...

Där ser Du efter regn kommer alltid solsken! Njut av den och allt det fina du har. Var rädd om Dig och hälsa hela Björnligan kram från Faster.

bikim sa...

your blog is just lovely! great photos too!
sleep well!
Rosa

Huset vid ån sa...

Hej Goa o Rara Sari! Tack för dina gulliga o omtänksamma ord inne hos mig.....Kram Therese

SKOOGSTROLLET sa...

Hmm, det var inte lite vad dina jordgubbar blommar. Jag tyckte ju att mina ståtade med mängder av knopp och blommor i år, men där ligger jag nog i lä. Å andra sidan är det väl bara jag och möjligtvis pojkvännens son som äter gubbar så jag får väl dessto fler ... :-)

Å, vad jag också längtar efter sommarlovets ofyllda dagar, men å andra sidan är jag ju ledig/arbetslös en hel del ändå nu. Det svåra är väl bara att man inte kan planera något dagen innan och se fram emot, eftersom man inte vet om man blir inringd eller inte.

Dessutom ligger ju det dåliga samvetet på att man ska ägna tiden åt jobbsökande. Det är så tråkigt och just nu känns hösten så avlägsen, sommarjobb har jag ju redan.

Energin går mer åt till att packa och planera hur man smartast flyttar för att kartongerna ska räcka och så mycket som möjligt ska vara klart innan den stora flytten av möbler.

Dessutom ska ju alla växter ut snarast så det finns en del att göra ... men idag har jag passat på att ligga kvar och läsa trädgårdsromanen Ödelagd då jag har ett möte inplanerat i eftermiddag.

Njut av de sista dagarna med barnen innan du får ett härligt sommarlov med dina egna!

Nyanser av vitt sa...

Hej gulliga Sari
Ja det måste kännas som en befrielse för dig.
Sköt om dig och ha en mysig helg.
Kram Agneta

Min Skattkammare sa...

Godmorgon!
Så trevligt med mamma björn och björnligan på besök.....då kanske vi ses! :o)
Bloggandet hör lite till den mörka tiden, vi måste ju passa på att njuta ute, det är såå magiskt nu....
Tack för din hälsning!
Kram Kicki

Nyanser av vitt sa...

Hej Sari
Ha en fin söndag. Hoppas solen skiner även hos dig. Välkommen in till mig och delta i min utlottning
Kram Agneta

Black Iris sa...

Såå skönt för dig att få varva ner.
Själv får jag stå ut en månad till innan semestern.
Maidi

Unknown sa...

Hej Sari
så gott jordgubbar och en nalkande sommar man blir lyrisk av tanken, ja snart får vi njuta till fullo av allt gott.

kram Catthie