söndag 6 juni 2010

Att unna sig själv något fint!

Sveriges nationaldag och en underbar,
solig dag med behaglig värme!

Idag har jag tillbringat nästan hela dagen i
trädgården!
Och jag har njutit i fulla drag!
Det känns i ansiktet nu på kvällen
att jag varit ute mycket idag...

(Kommer av någon anledning att tänka på kokta kräftor...!)


Igår åkte jag och de små
till Nora för att träffa
lärargänget
som gick utbildningen samtidigt
för ett antal år sedan.

Tyvärr kunde flera inte komma, men vi som
träffades hade en jättetrevlig stund tillsammans!

Tack U för god mat och gott fika!



På väg till Nora passade jag på att göra ett
stopp hos Kicki och hennes butik
Min Skattkammare.


När man kliver in i hennes mysiga butik,
kommer känslan:
"Vill ha, måste ha!!"
Där finns så mycket fint att titta på och
tavlorna som Kicki målar är helt underbara!


Mysig utomhusmiljö....

... med en massa fina detaljer!



* * *

Två söta krukor med små hjärtan och en
liten dalahäst blev mina fynd denna gång.

I bakgrunden skymtar vårt lilla trädgårdsförråd!

* * *

Jag är lite svag för ljuslyktor, så denna fina
fick också följa med hem från Kickis butik!


* * *

I torsdagskväll åkte jag en sväng
till Marknadsafton i stan.

Det är ruskigt mycket folk där dessa kvällar,
så denna gång åkte jag själv.
Att ta sig fram i folkvimlet med
en tvillingvagn är inte att tänka på!

Tre sådana här fina trädgårdslyktor köpte
jag till ett bra pris utanför en butik.

* * *

Jobbet har tagit all min tid och kraft den senaste tiden,
så det känns skönt att ha unnat mig själv
lite fina saker de senaste dagarna!

Nu börjar nedräkningen:
sex arbetsdagar återstår!!


* * *

Hoppas ni alla får en fin vecka!



Kram Sari

12 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej Sari! Å så fina bilder du tagit. Ja att vara ute i trädgården är härligt. Har dock inte hunnit med det fast man skulle vilja. Hoppas du får en fin vecka kram

Käranån sa...

Fina saker du köpt, krukorna o. dalahästen är verkligen fina! Ha en bra vecka!

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina saker du har köpt.Krukor lilla dalahästen bara så fin.Önskar dej en skön dag vännen Kram Rita ♥

Malin - Ebbas änglar sa...

Så trevligt med en tripp till Nora!! Finfina saker du inhandlat, har tyvärr haft oturen o komma till Kicki på tider det varit stängt.

Kämpa på sista dagarna innan ledigheten =)
Må så gott, kram Malin

annika sa...

Åh så fina saker du har köpt! Det är kul att komma hem och packa upp för att se var man ska placera der nya och a bort något annat som kanske får en ny plats.
Trevligt att träffa sina studiekompisar...vi träffas fyra st, varje sommar.
Ja...nu är det bara slut kvar....härligt.
Ses på torsdag

Kram annika

♥ Carina ♥ sa...

I den där lilla butiken skulle jag trivas :) Gullig stuga!
Kram

Livet på Berget sa...

Så härligt fina saker du köpt och så roligt du haft på din skattjakt. Man behöver lite belöning när man slitit hårt. Vackra ting är som balsam för själen.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Livet på Vestergård sa...

Så fina foton.Jag har förstått att det finns riktigt fina skatter hos Kicki och hennes skattkammare!
Snart har du sommarlov också :)
Kram Kicki

Min Skattkammare sa...

Hej Sari!
Tack för att du tittade in i lördags!
Du är så rar......jag blir så glad att prata med dig.....:o)
Dina goa björnungar klarade butikbesöket galant!
Må så gott!
Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Vad fina saker du kostat på dig! De är du värd.
Kram på dig!

Therese sa...

Jag älskar sådana där oljelampor.....undras om de går att få tag i här uppe?
Har du gått på semester än eller jobbar du ett tag till?
T

Black Iris sa...

Visst är det underbart med alla dessa små butiker som direkt skapar ett slags ha-begär.
Jag älskar såna ställen även om man inte köper hela butiken.

Kram Maidi