torsdag 10 juni 2010

Den blomtertid nu kommer.....


... med lust och fägring stor!



Ja, idag var det då äntligen dags för den stora dagen:

Skolavslutning!


Det är något alldeles speciellt med skolavslutningar!
På skolgården möts man av alla finklädda och glada
barn. Förväntningarna över det kommande
sommarlovet är stora. En spänning ligger i luften!


På min skola samlas vi av tradition på skolgården
på morgonen, varefter vi tillsammans tågar till
den vackra stadsparken.

Att vi dessutom möttes av en klarblå himmel idag
och en sol som strålade ikapp med alla strålande
barn gjorde ju inte saken sämre!

Det är vackert med skolavslutningar!

* * *

Nu återstår ett par arbetsdagar för min del.
Efter att förut ha stressat runt i något slags
maratonlopp, känns det nu som om jag går
in i en långsammare och behagligare lunk.
Skönt...


* * *

Titta!

Pralinen har fått sällskap!


En söt jordgubbsflicka...

... undrar lite smått förskräckt var hon hamnat.

Men hon kommer säkert att snart finna sig tillrätta!

Den ena lillbjörnen var iallafall snabb
på att få syn på nykomlingen och hade
svårt att hålla händerna ifrån henne!

* * *

Ha det så bra!



Kram Sari

14 kommentarer:

annika sa...

Men vilka underbart fina bilder du visar i dag!
Visst är det härligt att ha skolavslutning en sån vacker dag som i dag. Det är också härligt med alla finklädda barn och vuxna som tågar till Stadsparken. I dag hördes det dessutom vad de sa om de pratade i lagom tempo.
Skönt för dig att få varva ner nu.
Så fin hon är den lilla Jordgubbsflickan.
Kram

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur att ni fick så fint väder på er skolavslutning. Visst är det något speciellt med alla finklädda och förväntansfulla barn.
Snart har du också ledigt. Det har inte gått upp för mig ännu att hela sommaren ligger framför, men snart kanske man börjar förstå det :)
Söt jordgubbsflicka! Kram Kicki

Livet på Berget sa...

Yes äntligen du klarade det!!!! Nu får du ta det luuuugnt (inte så lätt när man har tre busbjörnar) en stund. Gud så söt nya lillpralinen är, vart hittar du dessa små sötisar?
Ha en underbar helg!¨
Kram
/Sara

Lyckoslanten sa...

Vilken fin avslutning! Vackra blommor och oj vilken söt jordgubbsflicka! Härligt att du snart får sommarlov! Jag njuter av mitt och oops har det redan gått en vecka! Njut nu av helgen! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

Önskar dig en riktigt fin och skön sommar!!
~Marita~

Fröken Tindra sa...

Åh, har du sett solen?! Det har inte jag på några dagar. Bara regn och rusk. Men vilken tur ni hade med vädret på avslutningen. Det gör ju stor skillnad!
Jättefina foton på den vackra rosen! Vad är det för sort?
Kul att pralinen fått sällskap, hon skall nog vänja sig snart. Tänker på dig varje gång jag är ute i min favvobutik i Säve för hon har matchande praliner. ;0)
Skönt att du äntligen kunnat börja varva ned.
Ha en skön helg!
Kram!

Therese sa...

Så skönt med sommarlov snart. För mig känns de tre dagar jag har kvar att arbeta nästa vecka som semester. Det blir mycket jobb med beställningar och framtidsplanering....men det är utan barn och då blir jobbet på ett helt annat sätt. Faktiskt en bra avslutning på ett arbetsår. Ha det gott! T

Penseldraget sa...

härligt somriga bilder jordgubbsflickan är så söt...visst är de en härlig känsla med skolavslutningar...hoppas din helg blir kanon

kram pia

LjuvligtLantligt sa...

Hej vännen!
Barnen har sin skolavslutning på tisdag, jag brukar lipa en skvätt för de är såååå söta när de står där helt förväntansfulla o sjunger med leende på läpparna.
Jag slutade dock jobb i torsdags..sååå skönt med ledighet.

har ni några planer i sommar då?
Vi åker till Gran canaria på onsdag..nice :)
Kram Git

Jenny sa...

Hej Sari!
Visst är det vackert med skolavslutningar.
Skönt att du bara har några dagar kvar att jobba, passa på att njuta riktigt ordentligt av din ledighet:)

Vilka söta små jordgubbsflickor:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Hej Sari,
Ha ha jag fick mig ett gott skratt när jag läste din kommentar till min utlottning. Kul att du är med. Vilken söt kompis Pralinen fått
Sköt om dig
Kram Agneta

Huset vid ån sa...

Vilken tur ni hade med vädret, och visst är det stämningsfullt o fint med examen alltid....Sommarkramar till dig! Therese

Black Iris sa...

Förstår verkligen att lill-björnen hade svårt att hålla fingrarna från den söta jordgubbs-flickan.

Kram Maidi

Käranån sa...

Så vackra blommor...Pralinens kompis är ju så söööt...