torsdag 17 september 2009

Ny syperiod inledd!


Igår fick jag plötsligt lite inspiration
till att sy när jag satt i min pysselhörna!
Äntligen!

För det är så här med mig:
mitt pysslande med både det
ena och det andra går i perioder.
En period syr jag väldigt mycket.
Sedan är det pärlor och smycken som gäller.
Nyligen hade jag min målarperiod och under några
dagar i sommar experimenterade jag med betong!
Jag pysslar med det jag får inspiration till!
Ibland har jag flera projekt på gång samtidigt.
(Kan bli lite jobbigt...)
Ibland har jag inte lust till någonting...

I barnvagnen har de små haft tunna, tunna kuddar
sedan de föddes och jag har många gånger tänkt
sy nya, lite tjockare kuddar.
Igår började jag och idag blev de färdiga!
Fleecetyg är tacksamt att sy i.
Man behöver inte zickzacka och
dessutom är det ju SÅÅ mjukt och gosigt!

Nu sover björnungarna förhoppningsvis
ännu bättre i vagnen!




Genom besök på andra bloggar har jag sett
att många syr dessa gulliga Tilda-figurer.
Nu är jag lite sugen på att pröva själv!
Vi får se...

7 kommentarer:

annika sa...

Kuddarna ser mycket inbjudande och mjuka ut.Väldigt fina är dom. Jag har klippt till en Tilda, så vill du ha mönster så hör av dig. Har ännu inte sytt någon men har två böcker.Ska snart lägga huvudet på min mjuka kudde. Kramen

Leamarlené sa...

Jätte gulliga kuddar. Tilda figurer har jag också tänkt att sy många gånger..dom är ju så söta. Någon gång kommer det nog att bli.
Tänk att man har olika perioder under året med olika pyssel man gör...lät nästan som att du beskrev mig.
Här är det riktigt ruggigt på mornarna och hösten kom med storm steg...inte kul. Men det är skönt att det är helg.

Kram Marlene

Unknown sa...

Åh så fina kuddar, jag önskade verkligen att jag också var så händig med nål och tråd! Ler. Kram Petra

Livet på Vestergård sa...

Vad fint du har sytt !Det är egentligen ganska bra det där att ha olika perioder med vad man gör. Då tröttnar man kanske inte så fort på en sak. Ha en bra dag!

linéa sa...

Har man väl börjat sy Tilda figurer kan man inte sluta! Det är så roligt och det finns ju massor med fint i böckerna. Härliga kuddar du sytt. Trevlig helg

Therese sa...

Jättefina grejor....skulle själv vilja sy mer men just nu är jag inne i en tröttsam period.Ha det gott!

Malin - Ebbas änglar sa...

Söta kuddar! Gosigt med fleece mot en len barnkind =)
Din blogg är jättefin, gulliga små sidobilder & texter, hur gör du dem?

Kram Malin ^^, (lycka till i min utlottning)