torsdag 7 oktober 2010

Skogsutflykt

Åh, äntligen en liten stund på kvällen
som inte ägnas åt
jobb, jobb, jobb.....

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg
bara om allt jobb...igt just nu....
Men det blir ju inte speciellt inspirerande för er!

Så istället något helt annat!



Förra helgen var vi ute i skogen hela familjen.
Mysigt!

Småbjörnarna hand i hand!

♥♥♥

Storkillen var fantastiskt duktig på att hitta
trattisar!




Snart var korgen halvfull!



Fin blomma i skogen



Torkade trattisar i burk är fint i köket!



Kram på er alla!



Sari

15 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej Sari! Länge sen sist. Å så söta små skogstroll det går på vägen där. Och så mycket svamp du plockat. Har inte haft tid i år att gå i svampskogen. Önskar att jag hade kunnat gå och hitta trumpetsvamp som jag aldrig hittat men nästa år kanske. Ha det gott kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka söta godingar du har som är ute och går hand ihand.Bara så gulligt.Vad härligt att du har hittat så mycket svamp.Är ju bara så gott.Ha det gott kram Rita ♥

mamma lycklig sa...

Ser riktigt skönt ut. Min man törs inte släppa ut mig själv i skogen, jag bhar såååå dåligt lokalsinne. Det är ett under att jag tar mig hem från stan varje gång jag varit där säger han.;o)
Ha en skön helg, och vila från allt jobb.
Kramis Nettan

Lycka är ~ Onnea on sa...

så gulliga småbjörnarna ser ut när de går där hand i hand.
Funderade häromdagen på dig att nog har du haft fullt upp med tvillingar..jag som tycker det ibland är stökigt med en bebis. verkligen strong du är!!
kram ~marita~

Penseldraget sa...

Dom är för söta din små björnungar vilken härlig bild,jag har haft turen att få svamp av goa vänner då jag har svårt att gå i skogen pga av ett knä...de är ju så mysigt att vistas där...
ha en skön helg
kramar pia

LjuvligtLantligt sa...

Vilken underbar bild på småttingarna!!!
Kram på dig.
Git

Livet på Berget sa...

Det är så härligt i skogen! Trattisar! Vilket lyx!
Så söta de är när de går där hand i hand :).
Ha en fin helg!
Kram
/Sara

Roses & Angels sa...

Han kommer att få det bra, jag vet det. Han är hos världens goaste människa och jag kan hälsa på och se det med mina egna ögon att han har det bra. Sandra mår lite bättre nu TACK. Det var en bra doktor. Hoppas du haft en fin helg. Tack för din omtanke. Stor kram

Fröken Tindra sa...

Vilken härlig utflykt! Och vad go´a björnungarna ser ut där de går hand i hand. Mysigt!
Vad tråkigt att du har så mycket jobb omkring dig! Vet själv att det är väldigt tungt. Usch!! Behöver du skriva av dig är det bara att maila. =0)
Var rädd om dig!!
Kramisar!

Black Iris sa...

Vilka underbara småbjörnar du har.
Förstår att du njuter av dina torkade trattisar.

Kram Maidi

Huset vid ån sa...

Vilken härlig skogsutflykt ni gjort!

åh, vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta"....

Må så gott!
Kram Therese

annika sa...

Så fina de är där dina små. Trattissar är så tacksamma att plocka för man blir så lycklig då man kan hitta dem i mängder.
Tack själv för att du släpper in mig ♥

Kram

Fröken Tindra sa...

Vill bara kika in och säga att det är klart att du skall skriva om du själv känner att det känns bra! Ibland kan det vara skönt att få "vädra sig" för någon som inte är insatt i vare sig personer eller händelser. Så rensa gärna tankarna genom mig! =0) Visst är det härligt att man kan vara goda vänner trots att man inte träffats?! ;0)
Kram på dig!!

Käranån sa...

Vilken härlig bild på småbjörnarna! Här har vi "trattisar" på tork, bra att ha i en burk i vinter...

Kalex sa...

Kära Sari!
Jag läste din blogg! Jag gillar din blogg!
Bilderna är vackra!
Att denna svamp heter på engelska? Ätliga och välsmakande?
Kalex (Ungern)