söndag 31 oktober 2010

Avkopplande helg i Stockholm


Denna helg har jag tillbringat i
Stockholm
tillsammans med tre härliga lärartjejer.

Detta var precis vad jag behövde:
en avkopplande helg
utan stress och krav.

På lördag förmiddag bar det av mot huvudstaden.
För mig var det som ett stort äventyr!
Jag minns inte när jag sist var i Stockholm...

Hemma hos A blev vi alla
förtjusta i lilla söta Mynta!

* * *

Under eftermiddagen tog vi
oss in till centrala Stockholm.

Storkyrkan där Victoria och Daniel gifte sig.

* * *

Vi strosade runt i Gamla Stan...

... med alla mysiga gränder.


På kvällen åt vi god mat på en riktig
italiensk "Bella Notte-restaurang".

En trubadur underhöll gästerna
tillsammans med servitörerna.
Till och med kocken kom ut och sjöng!

"O Sole Mio...."

Grattis U i efterskott!

* * *

På söndagen åkte vi till
Hagaparken.

Innanför höga stängsel skymtade
slottet där kronprinsessparet ska bo.
Fotografering av slottet är inte tillåtet och
längs hela stängslet satt kameror,
så någon bild på slottet blev det inte...


Koppartälten byggdes ursprungligen i slutet
av 1700-talet efter Gustav III:s önskemål


Gustav III:s paviljong



Tack tjejer
,
för en jättetrevlig helg!
Hoppas vi ses snart igen!

* * *

Nu lämnar vi oktober bakom oss
och går in i mörkaste mörka november...

Börjar längta lite smått efter första advent!


Må gott, allihop!



Kram Sari

9 kommentarer:

Penseldraget sa...

Så vacker vår huvudstad är, ni verkar ha haft en härlig helg, mynta är ju bara för söt ;)
kram pia

annika sa...

Skönt att få en egen helg tillsammans med kompisar. Att bara få strosa omkring med kameran i beredskap. Minns hur välgörande det var för en trebarns mammma. Men du...vilken söt katt lilla Mynta är.
November är en sträcka för att ta sig till advent tycker jag. Ska försöka så att jag är beredd på adventshelgerna i år, så jag hinner gå på trevligheter och inte enbart fixa hemma.
Ha en bra kompetensutvecklingsvecka och mysiga lovdagar i slutet av veckan.

Kram
annika

Lillesissis sa...

Hej!
Ville bara säga att jag fullkomligt älskar namnet på din blogg. Finns en uppskö med sköna namn på bloggar. Men ditt fick mig att le med hela ansiktet.

Björnar o Praliner! :) Underbart!

Skaffa Dig en bra dag.
Kramar Sofia

Livet på Vestergård sa...

Vilken skön helg du haft! Sånt kan man leva länge på :)
Jag tror att vi är många som börjar längta efter advent.
Ha en bra start på veckan! Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Åh, vad kul att höra att du haft en avkopplande helg i goda vänners lag! Det behövde du allt.
Det där koppartältet såg spännande ut!
Gillar namnet på den ursöta katten.
Sköt nu om dig ordentligt!
Kramisar!

Min Skattkammare sa...

Hej Sari!
Vad mysigt att få lite "egentid" med vännerna!
Det låter som ni haft det toppen.....härligt!
Stockholm är en fin stad.
Snart är advent här, det går så fort...uj uj!
Ha det gott!
Kram på dig!
Kicki

Therese sa...

Så skönt att bara få vara. Stress och krav har vi nog med i vårt yrke!
T

Black Iris sa...

Härligt med en helg på egen hand förstår jag.
Vem tusan längtar inte efter första advent för när sen julen är över så är det full rulle mot våren igen.

Kram Maidi

Livet på Berget sa...

Hej
Jag längtar också efter advent. Håller på att planera hur jag ska julpynta och vart jag ska få plats med julgranen iår. Våra katter är inte van vid gran så jag undrar hur detta ska gå :). Så härlig helg du haft i Stockholm. Sånt behöver man verkligen.
Ha de gott finaste Sari!
Kram
/Sara