torsdag 15 oktober 2009

På väg till Dalarna!

Här packas och plockas det för fullt!
Jag plockar fram det som ska med
när vi senare idag åker till
Dalarna

och de små river också fram,
tyvärr inte bara sådant som ska packas ner.....
Det känns som ett virrvarr just nu,
det ligger saker högt och lågt...

Jag gillar inte att packa.
Jag känner mig stressad och vet
aldrig vad jag ska ta med mig.
Hur ska jag kunna veta redan idag vad jag
vill ha på mig på söndag...
Oj, vilka problem...
Och så finns det människor i världen
som inte ens har kläder att ta på sig...
Nåja...


På lördag ska vi på 80-årskalas!
Träffa halva släkten, umgås och ha trevligt.
Så de kommande dagarna blir det
lite mindre tid för pyssel och bloggande,
men en massa annat trevligt istället!


Trevlig fortsättning på veckan!

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Halloj !Hatar oxå allt stressande innan man kommer iväg.Bäst är när man sitter i bilen och är på väg.Ha det nu mysigt och roligt när du ska bort.Hoppas det blir trevligt kalas.Ha en skön helg kramizar ~~~~RITA~~~~~~.

Nyanser av vitt sa...

Hej där,
Hm..packa är inget kul. Jag reser mycket i mitt jobb och bestämmer vad som ska med i väskan och sen har jag inget val utan får ta på det som finns...kanske inget bra när man reser privat...
Kör försiktigt!
kram

Fröken Fräken sa...

Låter kul med en tripp! Själv är jag som du, jag gillar inte att packa och gillar inte heller resandet i sig. det roliga börjar först när man kommer fram! Men nu när jag börjat resa ganska mycket i jobbet så har jag faktiskt börjat vänja mig och kan packa på tio sekunder och ändå få med mig allt.

Jo, och här uppe önskar jag verkligen att vintern började vända i februari, men istället är det som kallast och värst här då...

annika sa...

Usch för att packa. Jag kan dra mig för att slutföra länge innan jag blir klar. På senare tid har jag bestämt mig för "Gör det nu" varianten och det funkar ganska bra.
Trevligt med släktkalas. ha det så bra!
Kram annika

Livet på Berget sa...

Ha så kul i helgen!
Packa är jobbigt, jag gillar inte stök över huvud taget. Skriver en lista och sen packar jag det så snabbt det går:).
Kram
/Sara

Lotta Th sa...

Hej hej :-)
Åhh vad kul att få träffa många i släkten och i underbara Dalarna :-)
Ja du packa är ett gissel, har en förmåga att få med mej väldigt mycket för mycket jag haha. Men bättre det eller hur?
Ha en riktigt trevlig helg nu :-) Jag ska tillbringa min på Akuten hm
Kram

Anonym sa...

Ta det lugnt. Du vet att vi fixar det mesta när du och de dina kommit fram. Vi är förväntansfulla och lyckliga över att ni kommer och hälsar på. Tänk att få "äga" er en hel under bar helg. Längtar redan. Varmt välkomna
bamseFar

lovefriidrott sa...

Hej

visst är det omöjligt att packa ibland:( usch jag hatar det med. Hos oss som i de flesta familjer så packar jag ALLT!!!! DVS för 8 pers,,,ok nu har ungdomarna flyttat men fram till i somras så gjorde jag det.
Nu är det söndagkväll så du har antagligen kommit hem
Hoppas att ni haft en trevlig resa
Kram Sari