lördag 10 oktober 2009

Får jag lov att presentera...

Tilda-Hilda nr 1!

Nu är hon klar,
min allra första Tilda!

Visst är hon fin!



Jag tyckte att detta var så roligt,
så nu ska Tilda-Hilda få sällskap av några fler Tildor!


För ett par veckor sedan spanade jag
in ett fint vitrinskåp på Blocket.
Det var billigt redan då, men när jag häromdagen
upptäckte att samma skåp nu var nedsatt i pris,
slog vi till!
Min dröm är att skåpet någon gång i framtiden
blir vitt, liksom våra övriga köksmöbler.
Kanske nästa sommar!
Tills dess får skåpet stå i köket tillsammans
med de andra furumöblerna!

Trevlig helg!


16 kommentarer:

Zinkis sa...

Men du vad söt hon är Hilda Tilda!!!

Skåpet kommer att bli jättefint om du målar det!

Du, var Wallandefilmen ikväll eller igår??

Kraaaam

AkH sa...

Åh, så fin hon blev! Blir så sugen på att göra en Tildadocka- nu mer än någonsin. Jättefint skåp!
Ha en fortsatt skön lördagskväll!
Anna-Karin

LjuvligtLantligt sa...

Hej Sari.
Har du gjort Tilda själv!? Den är jätte-jättesöt!
Min radio är inköpt på Claes Ohlsson för ca 179 kr men har ej passat in i köket pga färgen. Men nu är den såå fin så tack vare ett scrapbook-ark för 5 kr :)
Ha en skön helg!
Kram Git

Leamarlené sa...

Ja..nog är hon fin alltid Tilda...Super fin. Tänk att jag själv har velat sy en i flera år men det har inte blivit av. Blev mycket inspirerad av dig.

Kram Marlene

Livet på Berget sa...

Åh så fantastiskt fin hon blev! Vad duktig du är! Dessutom har hon så vackert namn, mitt älskade lilla troll heter ju Hilda:).
Må gott!
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Vad duktig du är.Hon blev jättefin din Tilda nr 1.Vad skoj att ha fixat en egen Tilda.Ha en mysig lördags kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Lantliv sa...

Hej Sari,
kul...välkommen till min blogg.
Ditt skåp är jätte vackert....
Men du att sy din docka måste vara ett himlans jobb....det var värt kan jag säga ...ursöt...en härlig näsa...passade så fint med sina flätor....
Hoppas vi hörs snart igen,
Ha en fortsatt bra lördag,
kram Anne-Lee
Jo just det...din bakgrund...är så vacker!!
Var hittar du sådana + var det krångligt att få dit den?

Penseldraget sa...

hej
tack för din rara kommentar...va duktig du är ...Tilda är ju helt fantastisk gullig...=)
kram pia

Lycka är ~ Onnea on sa...

Härlig Tilda-Hilda!! jag bara inte får gjort nån tilda till mig..bara tanker att sen och sen..
Men blir nog inspirerad då jag ser så sött du sytt!!.
Skåpet i vitt...hmmm..då sku det passa såå fint in här hos mig ;)
Ha en fin söndag!
~marita~

Käranån sa...

Jättefin Tilda du sytt! Har man sytt en blir det flera...
Skåpet kommer att bli fint i vitt!

Hem och Lycka sa...

Nämen gud så söt! Vad duktig du är!

kram

Therese sa...

Superfin docka....vilket tålamod du verkar ha!

Fröken Fräken sa...

Vilken söt skapelse som du har knåpat ihop! Skåpet kommer säkert att bli jättefint i vitt, har funderat på att själv köpa ett sådant, måla vit och tapetsera insidan.

Jepp, jag försöker spraya ute fortfarande, men nu börjar det bli kämpigt... ;-)

annika sa...

Grattis till din första....nu kommer du att göra många fler. Den är jättesöt och fin.
Kram annika

Huset vid ån sa...

Vad duktig du är....Hon blev ju jättefin! Skåpet kommer bli kanonfint i vitt! Kramis Therese

Malin - Ebbas änglar sa...

Hon blev ju jättesöt din Hilda-Tilda. Vad duktig du är! Där ser du, man blir "beroende"!!!!

Ha en bra vecka. / kram Malin ^^,