söndag 30 augusti 2009

Pysselhörna och symaskin

Pysselhörnan som jag började göra iordning
förra söndagen börjar äntligen ta form.
Jag har rensat, sorterat, slängt och
stuvat om bland allt mitt pyssel.
Sambon tycker att jag har alldeles för mycket grejer
och att jag sparar på allt möjligt onödigt....
Jag börjar nästan tycka som han!

Oj, vad grejer jag har hittat...
Tyger, tyger och ännu fler tyger...
Pärlor i alla möjliga storlekar och former...
Knappar hade jag säkert på fem olika ställen.
Nu har jag samlat alla i en enda burk!
Skönt!





I min pysselhörna har jag gjort iordning en plats
för symaskinen. Nu ska den alltid få stå framme,
så att jag bara kan sätta mig och sy när jag har lust.
Men själva symaskinen är inte så jättevacker att titta på,
så jag bestämde mig för att sy ett överdrag till den.



Jag känner mig nöjd med arbetet med pysselhörnan hittills!
Det känns SÅ skönt att få lite ordning på alla grejer.
Snart kan jag ägna tid och kraft till själva pysslandet,
istället för att irritera mig på oordningen!

7 kommentarer:

annika sa...

Kanonbra! Snyggt fodral till maskinen oxå. Det är skönt då man bringat ordning i röran. Jag blir störd då det går för lång tid med rörigt omkring. Tar för mycket energi. Lycka till med pysslandet.
Kram Annika

Therese sa...

oj vad pysslig du är. Skönt med ordning.....lycka till med pysslandet!

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har gjort det! Nu blir det nog extra roligt att pyssla.Jag har ingen egen plats för symaskinen ännu men nog skulle det vara bra att få ha den famme hela tiden.

Helena sa...

Hej, Guud vilken fin sida du har, jag blev alldeles glad när jag hittade dig!! vilka underbara bilder du tar! Kommer absolut att besöka dig ofta nu! Må gott!// H

Sari sa...

Hej Helena!
Jag blev alldeles tagen när jag läste din kommentar! Vilka fina ord! Jag blev SÅ glad! Kul att du gillar min blogg.
Tusen tack!
Ha det så bra! //Sari

Fröken Fräken sa...

Vad pysselsugen jag blir när jag ser din hörna! Måste ju vara väldigt inspirerande att sitta där. Och inte kan man ha för många tyger!!!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så prydligt och städigt på pysselhyllan. Annat är det i mitt pysselrum..hih..
~Marita~