fredag 9 september 2011

Framtidstankar och plommonfunderingar


Hejsan!



Hoppas ni är några som fortfarande kikar in här,
trots att inläggen inte kommer så ofta numera.
Jag vet inte riktigt vad som har hänt med bloggandet....
Jag kan inte skylla på att jag inte har tid,
för det har jag nuförtiden.
Kanske är det annat som gör att jag inte
riktigt har lust till att blogga just nu.

Jag är fortfarande kvar på samma förskola
där jag började jobba i mars.
Till min stora glädje har mitt vikariat
förlängts till jul och jag trivs jättebra!
Ärligt talat så längtar jag inte alls tillbaka
till mitt förra jobb som klasslärare...
Nästa vecka ska jag träffa min chef och så
småningom behöver jag ta ett viktigt beslut om
min framtid.

Vad ska jag göra de 25 år som
återstår av mitt yrkesliv....?
Vad vill jag göra?

* * *

Nu närmar sig en tid som
jag tycker är ganska
vemodig...


Trädgården förbereder sig för vinterns vila...
Fortfarande blommar det en hel del,
men det märks att hösten är på väg.
Jag längtar redan till nästa trädgårdssäsong!!

Underbar rosenskära!


Den närmaste tiden kommer vi att föräta oss på
plommon!
Rätt kul; förra året fick vi ca 7-8 plommon
och i år har vi kilovis!!
Och då har jag dessutom gallrat
bort nästan en tredjedel...

Någon som har ett bra tips på
vad man kan göra med plommon?!




Hoppas ni alla får en fin helg!

Sköt om er!



Kram Sari

11 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Det var länge sedan!
Tips på vad du kan göra med plommonen. Sylt, marmelad, chutney, paj.
Trist med hösten på sätt och vis. Nu när vi byggt vårt uterum vill man ju sitta där jämnt. Gillar sommaren...

Kram Helena

Lycka är ~ Onnea on sa...

verkar som om du hittat jobbet du trivs med, hoppas du får fortsätta där längre ifall du så vill.
Här är det rätt så ok, ryggen är lite si och så men jag lär mig att ta det lugnare emellanåt. ha en skön helg med björnungarna.
~marita~

annika sa...

Men jisses så stressigt det här jobbet är. Det har varit en galen stressig skolstart. Om du är på skolan så hoppas jag att du letar upp oss.Skönt att du trivs...du har ju så många år kvar att jobba.

Hösten är lite vemodig men mysig.
Vet inte vad som sker med mina bilder här!!! Svart och utropstecken!

Kram
annika

Lillan sa...

Roligt att få ta del av dina tankar igen!
Jag har inte ro att prioritera bloggandet fullt ut heller men tycker det är kul att göra så inlägg då och då.

Plommon har jag haft mycket av också men en tidigare sort. Har gjort marmelad som jag är på gång att lägga ut recept på på min blogg inom snar framtid. Har ett tidigare recept där tidigare med valnötter i. Har även fryst en stor mängd.
Plommonsylt är urgott och jag har även gjort saft något år. För att inte tala om inkokta plommon i konjak med en klick grädde i jultid.

Lycka till med dina framtidstankar! Jag ägnar mycken tid åt detsamma.
kram
Caroline

Lyckoslanten sa...

Så fint att du trivs med jobbet! Hoppas att det blir en bra träff med din chef om framtiden!
Plommon skulle jag gärna ha! Hoppas du kommer på något smarrigt att göra av dem!
Ha en riktigt skön helg! ♥

Fröken Tindra sa...

Vad skönt att du blivit förlängd! Hoppas, hoppas att du får vara kvar och att det blir ett bra samtal med chefen.
Kul att få ett livstecken från dig! Bloggen tar du när och om du har lust.
Sköt om dig!
Kram!

Kia sa...

Ja, vem vet vad man ska bli när man blir stor?? : )
Finns det inte en chans att du kan få fast där du är nu? Inte lätt med jobb och vad man vill göra.

Kram Kia

Nyanser av vitt sa...

Hoppas det löser sig med framtiden vännen. Inte lätt att veta vad man ska göra när man blir stor :O)
Plommonmarmelad?
Kram Agneta

Roses & Angels sa...

Hej rara! Å det var länge sen sist. Tack för din kommentar. NU är vi hemma igen efter resan och fisk, svamp och lingon blev det. Gungstolen är nog det bästa köpet på länge, är så härligt att gunga i den. Du har hittat en bra jobb och fått förlängt? sköt att du trivs så bra. NU ska vi hålla allt som går för en fast tjänst då. Må gott hörs igen även om det kan ta lite tid, har inte så mycket utav det nu för tiden som så många andra. KRAM

Black Iris sa...

Visst kikar jag in här då och då. Jag är själv inne i en antiblogg-period så det har inte blivit så mycket för min del heller.
Plommonpajer gjorde jag när jag hade plommonträd men ärligt talat så var de ingen höjdare. Jag föredrar att äta dem naturella men man kanske inte ska äta för många per dag.
Nu kom jag på att Chutney måste ju vara perfekt..

Kram Maidi

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Kikar allt in här med jämna mellanrum.. Jag har själv haft ett riktigt låångt blogguppehåll. Tappade lusten fullständigt - tror dock att det är viktigt att bara blogga när man tycker det är kul. Det får absolut inte bli ett tvång!
Hoppas allt löser sig med dina grubblerier. Skönt att höra att du trivs med ditt nuvarande jobb. Tror att det är väldigt få människor som verkligen vet vad man vill bli när man blir stor....
Stor kram Marie