söndag 16 januari 2011

Pärlpyssel och en längtan efter våren


Hej på er!

Nu kanske det kan bli lite
fart på bloggandet igen!
Det har varit lite dåligt med det den senaste tiden...

Oj, vad det var segt att komma tillbaka till
vardagens rutiner
igen efter julledigheten....
Trots att jag varit ledig ett tag,
har jag känt mig så trött och seg.
En förkylning som inte riktigt vill bryta ut
ordentligt kanske har med saken att göra.
De senaste dagarna har jag knappt haft någon röst.
Jobbigt...


* * *


Den senaste tiden har det blivit lite
pärlpyssel!

Ett halsband med olika silverfärgade
pärlor och hängen på vaxsnören:



Den fina ängeln har jag fått av sambons syster.
Någon pysslig person säljer dessa till förmån för
Barncancerfonden.
Fin julklapp!


* * *

Inspiration till halsbandet ovan fick jag av detta
halsband som jag fick av sambon i julklapp.

Ett smyckeset som man själv
pysslar ihop efter beskrivning.


* * *

Av ännu fler pärlor och vaxsnören
knåpade jag ihop ett armband också!


* * *

Och under veckan kom en efterlängtad pärlleverans!


Undrar vad det kan bli för fint av detta!?


* * *

Vacker vit amaryllis som blommar för fullt!


* * *

Just nu längtar jag så enormt mycket efter detta:

Och vi börjar sakta, sakta närma oss!
Dagens härliga plusgrader och takdropp
får mig att längta ännu mer.
Om ändå solen kunde visa sig lite mer...!


* * *


Ha det så bra!



Kram Sari

14 kommentarer:

Kia sa...

Pärlor i långa band! Du har pysslat ser jag. Det svarta lite långa hjärtat gilla jag.
/ Kia

Fröken Tindra sa...

Åh, vad roligt att du fått tid att pyssla lite! Jättefina smycken! Och kul att du fick ett så fint halsband i julklapp. Skall bli kul att se vad du gör av den fina pärlleveransen!
Tråkigt att du kännt dig hängig. Det är jobbigt. Då får det hellre bryta ut rejält och så är det bra sen. Jag är inte bra än, blev ju sjuk i julas. Är så trött på det nu. Orken är dålig så det blir inte mycket gjort. Det är väl först idag som jag grejat mer ordenltigt. Fixat i köksfönstret och röjt bland mina otaliga mängder krukor. Pust!
Krya på dig!
Kramisar!

Livet på Berget sa...

Åh vad vackara smycken! Du är verkligen duktig på det också!!!! Ja vi börjar väldigt sakta närma oss vår, just nu märker man det bara i kalendern för igår var det -29 och idag är det snöstorm.
Ha de gott!
Kram
/Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Sari
Så duktig du är på och göra smycken, jättefint halsband och armband. Bra och göra själv så blir det dom färger man vill ha.
Ha en mysig em och kväll
Kramar
AnnaMaria

Therese sa...

Här har det också varit segt att starta om efter julledighet. Men nu när det går mot ljusare tider så bör det ju bara bli lättare....hoppas jag. Ha det så bra.
T

Black Iris sa...

Finfina smycken du knåpat ihop. Bra jobbat!
Våren ja, den är verkligen efterlängtad här också.

Kram Maidi

annika sa...

Åååhhh Sari vad du gör fina smycken...jättefina. Så är det ju så fin rosa färg. Kul att du kommit igång med pysslandet.
Det är jobbigt att gå och dra på en förkylning.
Men snart är det vår...tror jag...eller

Kram
annika

Lyckoslanten sa...

Vilken ny och trevlig hobby du har skaffat dig och skicklig är du minsann! Nu gäller det att orka vänta på solen, den är nog på väg!
Ha en bra vecka! ♥

Nyanser av vitt sa...

Skulle nog kalla detta för mer än pärlpyssel söta Sari. Jättefina saker.
Kul att du är med i min utlottning
kram Agneta

Livet på Vestergård sa...

Så fint pärlpyssel du gjort!
Här har det också varit lite segt efter julen med långvarig förkylning och sjuk hand, men det ska väl ge med sig!
Ha det bra! Kram Kicki

anna sa...

Fina smycken du har gjort.
Ska bli spännande att se vad du gör av det vita! Min amaryllis är nu inne på sin andra blomning?! Ha en skön helg
kram

Ord & Känsla sa...

Otroligt fina smycken!!
Hej! Jag hittade till din fina blogg och såg att du bor i Närke. Vi kanske är grannar?
Lägger till din sida på min lista, ok?

Kram Helena

linéa sa...

Men! Vilka underbara smycken du gjort, du är en allkonstnär ut i finger spetsarna. Tack för inspiration. :-)

Lycka är ~ Onnea on sa...

jättefina smycken. den med rosa i skulle passa mig.
~Marita~