söndag 28 mars 2010

Sy-pyssel och trädgårdsmässa

Hej på er alla!

Nu var det ett tag sedan jag var aktiv på bloggen...
Jag hinner inte riktigt med...
Jobb, familj och pyssel tar all min tid just nu!
Ibland får man helt enkelt prioritera.
Den senaste tiden har pysslandet gått före bloggandet!
Och tur är väl kanske det.
Nu har jag lite fint att visa er!



Senaste tillskottet bland Tilda-figurerna:





* * *

Ett par fina virkade dukar som jag fyndat:

Det ska bli kuddfodral så småningom!

* * *

Bror min och hans familj har
nyligen flyttat och detta lilla
Lycka-till-med-nya-hemmet-hjärta
fick också flytta in hos dem!


* * *

En liten söt katt har hittat en ny vän!


* * *

Förra helgen var vi på
trädgårdsmässa.
Men jag var inte riktigt nöjd när jag åkte hem därifrån...
Jag tyckte inte det var så mycket att ha...
Inget nytt...
Inga AHA-upplevelser...

Med mig hem hade jag en
bunt tidningar och två fröpåsar....



... samt två fåglar som så småningom
får bo i vår trädgård.



Jag och sambon har lite funderingar på att
åka på den stora trädgårdsmässan
Nordiska trädgårdar
i Älvsjö den 8-11 april.
Någon som varit på den någongång?
Är den något ni rekommenderar?
Berätta gärna!!

* * *

Söndagsmiddagen
(GOD som vanligt! Tack, sambon!)
avslutades med chokladpudding, grädde,
banan och färska, spanska
jordgubbar!!!!

Mmmmmmm,
tycker både barn och vuxna!!


Hoppas ni alla får en fin vecka!

Själv ska jag koppla bort
jobbtankarna några dagar!
Påsklov!
Härligt!

Förhoppningsvis hinner jag kika in
hos er andra också under veckan!



Kram Sari


15 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Ja vad säger man om dina mästerverk Sari, du är bara för duktig på de här. Jätte fin är den och det söta hjärtat ååå. Hoppas du får en fin påsk, vi åker till norrbotten på torsdag. Ha en fin dag och härlig ledighet. Kram

Livet på Berget sa...

Så härligt med Påsklov och ännu härligare att få se ett inlägg från dig! Så söta Tildor och nallekatten var ju ursöt! Efterrätten där lät ju bara helt himmelsk, mums. Ha de skönt!
Kram
/Sara

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jag bara älskar alla dina härliga Tildafigurer. Du är så jätteduktig på att sy dem.
jag bara drömmer om att sy dem, men det blir inte av.
trädgårdsmässa låter kul, har varit på dem några gånger, men hann inte nu på veckoslutet på den som var här i stan för jag jobbade.
man vill ju gärna ha nåt nytt med sig hem och som du säger aha-upplevelse. kanske den hittar du på nästa mässa ;)
ha ett trevligt påsklov!!
kramis ~marita~

Lyckoslanten sa...

Oj vilken tjusig dam a la Tilda du har sytt och dina Tildakatter är verkligen lyckade också! Låter som om ni hade en smaskens middag med god efterrätt! Ha ett skönt påsklov! ♥

annika sa...

Men du hinner sy så fina grejer. Det är bra det. Tilda är fin med den frisyren.
Gulligt hjärta till H & M.
Jag är sugen på att åka på mässan för jag skulle vilja köpa Annika Christenssens bok En lisa för själen. Hon är med där men som du vet så har jag annat spm måste göras nu.
Ha ett skönt påsklov och pyssla om dig, familjen och pysslet :)
Kram annika

Therese sa...

Så kul med trädgårdsmässa. Jag tvivlar bara på att vi får någon sommar ens....med så mycket snö som vi har nu. Kram T

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så fint du syr, Tildan, katten och hjärtat är så jättefina. Förstår att du inte hinner blogga när du syttt allt detta fina. Trädgårdsmässa har vi här i stan också ibland, känner igen det med tidningshögen! Gissar, men bara gissar nu, att den i Älvsjö är mycket roligare.
Ha en härlig påskvecka, njut av din ledighet.
Stor kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

vad härligt påsklov!!!!vad duktig du är att sy.Vad gulliga Tildan katten och den fina hjärtanet.Förstår att du inte hinne blogga när du syr så mycket fint.Önska dej en skön tisdag vårkram Rita ♥

Jenny sa...

Hej Sari!
Vilken fin Tildadocka och hjärta du sytt, du är så duktig!!

Vad kul att gå på trädgårdsmässa!

Önskar dig en trevlig påskvecka!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Så roligt att gå på trädgårdsmässan! Din Tildadocka är så fin o söt....Önskar dig en trevlig o skööön Påskvecka! Kramis Therese

Livet på Vestergård sa...

Så mycket fint du pysslat! Du är verkligen duktig.
Den där efterrätten ser riktigt smaskens ut :) Ha ett skönt påsklov!

lovefriidrott sa...

Hej gumman

länge sen jag var in:( jag har ju varit sjuk ett längre tag,,,men nu är jag på bättringsvägen,,,SKÖNT!!!

Sari du är så duktig på Tilda dockorna:) jag bara ÄLSKAR den sista m rödblommiga byxor.
Och nallen:) så söt:)

Hoppas ni nu får en fantastisk påsk

Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Unknown sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

Käranån sa...

Åååh, så fina Tildor du har sytt igen! Glad Påsk!

Fröken Tindra sa...

Vad söt hon är med sina blommiga tights!! =0) Och hjärtat är lika fint det, du är så duktig!
Var på mässan i Älvsjö för ett par år sen. Mycket att titta på men att åka di bara för den, njae... Vi var i trakterna i annat ärende och passade på.
Ha en fortsatt Glad Påsk i Björnfamiljen!
Kram!!