måndag 14 december 2009

Tredje advent...


...firade vi hos mor & far.
Småbjörnarna förvandlades till två söta småtomtar
och storkillen till en fin, ståtlig stjärngosse!
Efter lite spontan sång ute i småkylan,
klev vi in i värmen inomhus!
Det dröjde inte länge förrän barnen dragit
fram lådan med allt lego från när jag och brorsan
var små och sedan var byggandet i full gång!!

Dessa tre söta änglar hittade jag i ett rum!



Grytlapparna med hjärtdekorationer har mamma sytt!



Vi blev bjudna på mumsig lingoncheesecake!!
Supergod!!



Vacker amaryllis!


♥ ♥

Tredje ljuset är tänt!!

Glaskulor är vackra att hänga i fönstret!
I bakgrunden en väldigt grön gräsmatta.....


... och i fönstret en blommande pelargon!
Ur led är tiden....


Förra året köpte jag dessa ljusstakar!
Jag tycker så mycket om dem!!
Passar perfekt i våra köksfönster!

Hoppas amaryllisen hinner slå ut till jul...


Några fler tomtar har kommit fram!
Dessa gjorde jag för något år sedan
av en pysselsats från Panduro.



Hoppas ni alla haft en skön adventshelg!
10 dagar kvar till jul!!!

Ha en fin vecka!!
Jag hörde att det kan komma lite snö någon dag....
Hoppas, hoppas!!


12 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

trevlig julvecka till dig också!!
~marita~

annika sa...

Hej! Jo nu är den tuffa veckan över och jag ska bara komma igen. Tack än en gång för din omtanke med hjärtat.
Såg ut som om ni hade det mysigt hos mor och far. Jag var på Lucia på skolan i dag. Det är så fint med alla gulliga sjungande barn.
Ska gå på Julkonsert där i kväll.
Kram annika

linéa sa...

Mmm mysigt. :-) Här har det kommit lite snö idag, hoppas den ligger kvar.
Ha en fin kväll.
Kram

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej gulliga Sari!

Åh, så mycket fina bilder du visar.
Amaryllisarna är ljuvliga när de står i blom :o)
Tänk så mycket vackert naturen skapar....

Själv har vi stått på julmarknad i helgen och jag är helt slut efter massor av arbetssamma veckor inför marknaden, men det gick bra och det var huvudsaken. Och efteråt som jag 17 timmar i sträck - hi hi. Inte klokt så man plågar kroppen....

Ha en underbar vecka och ta hand om dig!

Kramar & varma tankar

Måd

Lyckoslanten sa...

Det är så kallt här nu och jag kände värmen strömma mot mig där med bilderna på alla ljus och det andra vackra. Ha en fin kväll!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har ni inte fått någon snö..här är det som lite florsocker, precis så det blev vitt. Ska visst bli mer imorgon. Vilken fin amaryllis, en härlig färg. Och jättefina ljusstakar har du.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Vi har fått lite snö och väldigt kallt har det blivit!
Det går snabbt nu fram till jul, nästan så att man inte hinner med.
Ha det bra!

Fröken Tindra sa...

Vilken vacker amaryllis du visar bland massa andra fina saker. Här ligger lite tunt, tunt med snö kvar här och där sen i helgen. Ser ju lite mysigare ut.
Kram!!

Roses & Angels sa...

Hej Underbara bilder vännen! så duktig du är på att pyssla. Kul att få fira 3:e advent med sina nära o kära. Ja vi har nog mycket alla nu i dessa tider så känn ingen panik, vi finns här. Ha en underbar vecka kram

minvitamin sa...

Vilken smarrig cheesecake!!Den bilden blev jag ju inte mindre sötsugen av...;)

Här har det kommit lite snö under dagen.Allt blev med en gång lite ljusare och trevligare!!

Ha en mysig kväll.Kramkram/S

Livet på Berget sa...

Så söta tomtar och vackra ljusstakar och blommor. Hoppas verkligen på snö, det vore mysigt!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Mamma C sa...

Vilka fina ljusstakar du hade i fönstret. Vi har fått liiiite snö som ligger kvar. Just nu är det -2 oxå.
Kram mamma C