söndag 15 november 2009

Syjunteträff och nya ljuslyktor!

Igår hade vi återigen
syjunteträff
!


Vi är ett gäng lärare som gick lärarutbildningen
tillsammans för många år sedan och
vi försöker att träffas då och då.

Ibland går det lång, lång tid mellan träffarna,
men nu har vi faktiskt träffats två gånger
under de senaste två månaderna!
KUL, tjejer!

Syjunteträff är egentligen fel ord att använda,
eftersom vi inte längre pysslar när vi träffas.
Det var annat förr när ingen av oss ännu hade fått barn.
Då pysslade vi för fullt!

Tusen tack för att vi fick komma hem till dig
och för allt gott du bjöd oss på, M!

Bilder från M:s vackra hem:






Så många fina detaljer!

* * *

Igår besökte jag också butiken
Min skattkammare
eftersom vi åkte åt det hållet!
Jag har många gånger sett och passerat
skylten Presentbutik 1 km och varit
nyfiken på vad det kan vara för ställe.
Nu äntligen kom jag dit!
Och oj, vad mycket fint det finns där!!
Väl värt ett besök!

Det var svårt att åka tomhänt därifrån. . . .

. . . . tre fina
ljuslyktor

blev dagens inköp!




Och återigen kom min rostiga najtråd till användning!
Denna gång till upphängningskrokar
till mina nyinköpta lyktor.


* * *

Idag har hela familjen varit en sväng till skogen.
Skönt!!
Korgen är återigen fylld med
lingonris till blivande pyssel!
Räcker förhoppningsvis hela veckan. . . !

Och innan mörkret föll,
hann jag med lite trädgårdspyssel också:
grävde ner en kärleksört som jag hittat på rea,
krattade ihop de få löven som fanns,
samlade in en del leksaker som låg spridda överallt
och planterade en liten gran som jag
fick med mig från skogen!

Ja, två sköna dagar med lite allt
möjligt är snart till ända...!!
Ny vecka imorgon igen...

Undrar om jag ska försöka att komma iväg till
vaccineringen någon dag....?

Huuu, jag som tycker det är så obehagligt med sprutor...


16 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vad du har hunnit med mycket :o)
Lyktorna var fina och lite ovanliga, inte såna man ser överallt!
Ha en skön fortsättning på söndagkvällen!

Roses & Angels sa...

Varsågod! Hihi ja bakborden är beställda så dom åker snart till sina nya hem. Ja visst blev det en helt ny ask. ETT tips bara om du vill. Ta en vacker bård som du gillar och klistra på saker det gjorde jag med asken hihi. Ja imorgon är det vardag igen, helgerna går så fort. DU kaffekvarnen! MAMMA mia VILL HAAA och så fina lyktor och JA ALLT men kaffe kvarnen jisses! ha en bra kväll kram

Livet på Berget sa...

Hej
Jag ska vaccinera mig imorgon. Men så fina lyktor du köpt, kul att du hittat en ny skattkammare:). Ja det är så svårt att låta bli att köpa när man hittar nått vackert. Härligt att vara i skogen och visst är det underbart att träffa tjejgänget ibland. Man blir så stärkt och glad av det.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

annika sa...

Kul att träffa sina gamla kompisar. Vi är fyra stycken kursare som träffas minst en gång om året. Fina lyktor som det är svårt att låta bli att ta med hem. Kicki har ju så mycket fina saker där i sin Skattkammare.
Ett sprutstick går så fort över så det är klart att du överlever det.
Kram annika

Fröken Tindra sa...

Håller med dig ang. sprutorna... Usch! Jag vill ta min så snart jag bara kan eftersom vi skall till N.Y i början av januari. Vore ju bra om den hunnit verka då...
Den där kaffekvarnen fick jag deja vu-känsla på. Undrar om inte mormor och morfar hade en så´n på landet fast med blå ros?! Vacker!
Kramisar!

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
först och främst vilka underbara julkort,,,VILL HA:)

Så kul att träffas tjejer sådär, jag ska snart ha lite glöggkväll och öppet i min butik för brudarna:)

Kaffekvarnen har jag likadan fast i blått.
Ska bli kul att se ditt blivande julpyssel

Ha en fortsatt fin måndag kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Min Skattkammare sa...

Hej Sari!
Tänk vad trevligt att få träffas på "riktigt" också! :o) Ni var så mysiga båda två!
Jag förstår att ni fick en trevlig stund där i Fyrby. Så många fina detaljer från hemmet, kaffekvarnen är verkligen fin!
Vilka fina bilder du tagit på lyktorna, jag ser plötsligt att de är så tjusiga! ;o))
Önskar dig en fin dag!
Kramar Kicki

Jenny sa...

Hej Sari!
Vad mycket du hunnit med i helgen, den där tjejträffen lät ju jättemysig:)
Vilka fina saker du visar från din kompis hem, hon har bra smak;)

Gillar de söta lyktorna från Min skattkammare oxå, ska gå in o kika på hennes sida.

Ha en bra vecka!

kram Jenny

AkH sa...

Vilken härlig helg du har haft! Underbara ljuslyktor! Jag är inte heller någon sprutälskare, men den här kändes faktiskt inte något! Det känns inte när vaccinet sprutar in! Skönt när det är gjort!
Ha en bra dag!
Anna-Karin
hemochting

AkH sa...

Hej igen, nu har jag hittat om 3 kolumner- hade sparat detta som ett dokument. (Vilket minne...) Om du skickar mig din mailadress så kan jag skicka detta till dig. Vet inte varifrån (från vilken websida jag fick det).
Ha det gott!
Kram Anna-Karin
hemochting

Nyanser av vitt sa...

Hej Sari,
Vilka fina bilder från din väns hem. Vad mysigt med tjejträff :O)
Ja jag håller med din man nu när jag själv äntligen har kommit till skott. Tuff nu vet du när jag anmält mig till marknad :O)
Ska bli spännande att se min krans OCH din överraskning
Sköt om dig!

japp sa...

Heeij gooa vännen.. såå fint du gjort, å duktig är du.. jättefint..allt.

Bakgrunden din gillar jag.. supersöt julmotiv.
Nu funkar det att länka in på min julblogg.. kika gärna in igen och lämna förslag på pyssel och lite förslag på bloggen me.
Hoppas allt är bra med er annars.. krama dina småtroll..kram på dej. Helén.

Huset vid ån sa...

Så mycket du har hunnit med....Jag har också varit vid skattkammaren och det var jättemycket fint där...väl värt ett besök! Ha en bra dag vännen! Kramis Therese

Camilla sa...

Hej igen Sari!

Tack för din uppskattande kommentar - ja det är verkligen synd att mina fina trognaste bloggvänner bor för långt bort...:) Kram till dej!

Lyckoslanten sa...

Du har varit med om en hel del på kort tid. Jag var också ut med tre kurskompisar från min första pedagogiska utbildning nu i helgen. Det är verkligen trevligt! Jag tycker om de där ljuslyktorna dina! Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Sari! klart du ska masa dig i väg och ta din spruta. Du har så många saker att uträtta nu, så du hinner inte med att vara sjuk. Advent väntar med myyyys huuur kul som helst. Vem vet nar jag dyker upp. Känner av abstinensen efter
familje myyys och små björnarna.
Kraaaaaamaaaar i masssssssoer
från bamseFar