tisdag 22 september 2009

Tio sanningar om mig själv!

Jag har idag fått en
spännande utmaning

från Helena med bloggen Mysigt hemma.
Jag ska skriva tio sanningar om mig själv!
Först tyckte jag att det kändes
svårt att komma på så många saker...
Sedan hade jag svårt att begränsa mig!

Här är mina
tio sanningar:

En duktig och väldigt stolt trebarnsmor!
Att jag klarat av de första 1,5 åren med tvillingar,
gör att jag växer flera centimeter när jag tänker på detta.

*
Har gått i finsk klass åk 1-6.
I åk 6 var vi endast tre elever kvar i min klass!
Stor omställning när jag började åk 7,
i en svensk klass med 30 elever!

*
Många tror att jag är väldigt ordningsam,
när jag i själva verket är ganska rörig av mig.

*
Gillar Henning Mankells deckare om Wallander.

*
Har svårt att lära mig namn
och komma ihåg vad folk heter.

*
Är tystlåten och ganska försiktig av mig.
Tycker inte om att prata inför större grupper,
ändå jobbar jag som lärare....!
(Men det är skillnad på barn och vuxna)

*
Är en nagelbandspillare...... Aj, aj...

*
Har ett stort tålamod i många situationer.
Ibland rinner dock bägaren över och jag nästan exploderar...
Sån tur är (?) endast i sambons närvaro, stackarn!

*
Ogift, inte ens förlovad trots 20 år
tillsammans med min nallebjörn.
När är nästa skottår??

*
Älskar katter!
Har dock ingen egen levande katt,
utan får nöja mig med mina prydnadskatter istället.

Nu skickar jag vidare denna utmaning
till alla er som läser min blogg!
Det var faktiskt väldigt nyttigt att sätta sig ner
och fundera över vem jag egentligen är!
Kanske lär man sig till och med något nytt om sig själv !
Lycka till!

16 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Din punkt tre stämmer väl in på mig med. Jag är tydligen bra på att visa upp en front av ordning och reda.. ;-)
Oja, jag har försökt föra in det där med jobba två dagar och vara ledig i fem, men det har inte riktigt vunnit gehör än här på firman.. men vilken dag som helst så..??

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att få veta lite mera om dej.Har du sett nya Wallander Cellisten? Ja den var kanonbra.Kan jag varmt rekommendera.Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~RITA¨~~~~~

Smultronlycka sa...

Hej hej!!
Vad kul att du hittade in till mig!!
Så mysig blogg du har!Och vilket fint blogg namn du har :)
Jag kommer gärna hit igen :)
Håller med dig om att det är nyttigt att reflektera lite över sig själv!
Det var kul med den där utmaningen.
Jag gjorde den tidigare idag!
Ha en bra vecka!
Kram Anna

Huset vid ån sa...

Vad trevligt att få veta lite mer om dig! Önskar dig en fortsatt bra vecka! Kram Therese

LjuvligtLantligt sa...

Hej Sari.
Tack för dina gulliga kommentarer på min sida,blev jätteglad! jag tycker din blogg är jättefin o underhållande. Ska fundera på det där med 10-sanningar o kanske lägga in samma på min blogg..blir till att rannsaka sig själv ordentligt! ;)

Kram Git.

Maria sa...

Hallå!! vilken härlig blogg du har=) Det är alltid kul att htta nya intressanta bloggar att läsa;-)
Mycket fin bilder och det gillar jag:)
Hoppas du haft en bra dag!!
MVH Maria

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt att få veta lite mera om dig !

Fröken Tindra sa...

Här hittade jag en mysig blogg! Kommer gärna tillbaka!
Kram!

Mamma C sa...

Hallojsan på dig, Många grejer man kommer på om sig själv när man tänker efter ordentligt.
Kram Mamma C

Therese sa...

Jag tycker inte heller om att prata inför stora folkmassor trots mitt yrkesval. Som sagt...elever är elever och vuxna är något annat. Kul att läsa lite om dig...få se om jag orkar ta tag i utmaningen framöver.

HA det så gott!

Livet på Berget sa...

:)
Rolig utmaning, tack för att du bjuder på dig själv!
Kram
/Sara

annika sa...

Ja en hel del visste jag ju innan. Du borde ha skrivit att du älskar att skriva ursnygga veckoblad.Men din blogg får väl ersätta dem nu när du är hemma.
Kramen Annika

japp sa...

Heij.. jaa, de där var ju en rolig utmaning.. kul å läsa.
Visst är de kul me nya bekantskaper å skoj då nån vill skriva en kommentar.

Läkarbesöket gick bra.. flera prover togs, några xtraprover me.. så vi får väl se VAD de sägs på 1-2 v..nervöst men bra om det är nåt man kan få bort så jag slipper tröttheten och viktökningen.

Hoppas allt är bra annars.. du får krama dina småttingar å sova gott.. Kram Helén

Unknown sa...

Trevlig läsning!! Alltid skoj att få veta mer om personen bakom sidan! Kram Petra

linéa sa...

Roligt att läsa mer om dig! Nu har jag lagt till dig under favoritlänkar på min blogg. Vet inte varför jag inte gjort det tidigare.
Ha en fin dag.
:-)

faster Leila sa...

Sitter och lär mig med hjälp av Alice att skicka hälsning till er