måndag 24 augusti 2009

Ikea och Tasha

Igår bestämde jag mig för att ta en tur till Ikea.
Jag måste få ordning på allt mitt pyssel!
Nu ligger det allt möjligt pyssel spritt över hela huset...

Ja, det fanns en hel del fint att titta på.
Till köket skulle jag vilja ha nya möbler,
de små behöver snart nya sängar,
men det jag skulle titta efter var hyllor
och olika"förvaringsbyttor".

Sambon har nu börjat sätta upp de nyinköpta
hyllorna och jag har börjat tömma en
bokhylla i arbetsrummet på böcker.
Bokhyllan i arbetsrummet ska nämligen
fyllas med allt mitt pyssel istället.

En rulle rostig tråd och pärlor
kanske man skulle kunna hitta på något av...



När jag sätter igång och röjer och flyttar
runt saker, brukar det ta sin lilla tid...
Det är ju så spännande att börja
titta och bläddra i allt man har!
Jag hittade till exempel ett fotoalbum från 80-talet,
hur kul som helst att titta i!

Bland böckerna i bokhyllan hittade jag en
underbar bok som jag nästan glömt bort att jag har...

Tasha Tudors trädgård av Martin & Brown


För alla trädgårdsintresserade kan jag verkligen
rekommendera denna bok, som dock inte är alldeles ny.
Så vackra bilder!

Bilder från boken:

Tasha själv



2 kommentarer:

annika sa...

Den boken ser trevlig ut. Jo man behöver ha ordning och reda på allt sitt pyssel...det är svårt att ha det. Men inspirerande när man har det.
Annika

Fröken Fräken sa...

Jag skulle verkligen vilja ha ett eget pysselrum där man kunde bre ut sig hur mycket som helst! Är också sugen på en tur till Ikea och spana in deras nyheter.

En hemlis - det är inte alltid lika städat i min hall.. herr Fräken är också bra på att stöka ned...