söndag 30 januari 2011

Nya tider!


Hejsan!

Vilken underbar dag det har varit idag!
Jag har varit ute flera timmar,
känns mycket skönt!

Efter att ha varit ute med björnungarna,
sopat av garageuppfarten och framsidan,
(nu ska snön bort!!)
och suttit en stund och njutit av solen,
bestämde jag att det var dags
för förändring nr 2 i mitt liv:
att återuppta mina härliga
promenader.



Hela hösten gick...


... och någonstans på vägen försvann
tyvärr också promenaderna.
Men nu är det
nya tider!!

Våren lurar någonstans bakom knuten
och dagarna blir allt ljusare!
Härligt!


Ha en riktigt...


...fin vecka!




Kram Sari

11 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Det är underbart att gå promenader och dina vägar liknar mina;)
De har jag nu gått på sen jag blev sjukskriven i nov. Dryga 15 mil har det nu blivit.
Det är jag jätte nöjd med!
Har precis kommit in och snart bli det fika med nybakade muffins!

Kram Helena

annika sa...

Skönt att komma in i bra rutiner. Visst är det svårt, då man måste bryta rutinerna, att starta om igen.
I dag visade solen sig och vi åkte längdskidor i Tomasboda igen. Spåren var lite hårda och på vissa ställen, nerför, gick det fort som attan.
Kram

Fröken Tindra sa...

Vilken bra förändring! Liksom dina så har även mina promenader försvunnit någonstans. Jag tänkte börja med min stegräknare igen som en liten knuff i rätt riktning.
Låter som om du haft en underbart skön dag!
Många kramisar!

Livet på Vestergård sa...

Visst får man ny energi när ljuset och solen kommer. Jag har också tagit itu med motionerandet igen :)
Ha en bra start på ny vecka! Kram Kicki

Kia sa...

Härliga bilder och visst är det härligt med promenader. Man kan bara gå och rensa tankarna eller fylla huvudet med nya.
Ha en toppen måndag!
Kram Kia

Lycka är ~ Onnea on sa...

promenader ska det bli här också bara snön lite smälter så man slipper ut på smala vägar med vagnen. Du ska ha en fin vecka!
~marita~

Roses & Angels sa...

Hej! JAG skulle också behöva ta tag i promenaderna. JAG ÄR lat hahah. Tack för dom rara orden om korten. Hoppas du haft en fin och skön helg. Själv har jag haft en inga måsten helg. KRAM

Penseldraget sa...

Hej
visst längtar man efter våren nu, och promenader får man ta i ur o skur om man har hund ;) men de är ju abslolut skönare när de är lite varmare ute...
kram pia
ps.jag har en utlottning hos mig

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig.
Vilken härlig helg du har haft, bilderna talar sitt tydliga språk....

Och visst är det skönt med ljuset, nu längtar man verkligen efter våren.....

Ha en fin vecka!
Kraaam Therese

Käranån sa...

Jag har också tagit mig i kragen och börjat ta promenader, min kondition är under all kritik, vågen stannar på allför höga siffror så nu ska det bli nån ordning på tanten här!
Du ska ha en bra början på veckan och på den nya månaden!

Änglarnas hus sa...

Ååå så härligt det lät att sopa undan snön! Nu är ljuset här och snart vårvärmen..får vi hoppas!!

Ha det gott! Kramis Sanne