torsdag 8 juli 2010

Sommar och jordgubbar!


Hej alla glada
sommarfirare!
Hoppas ni har det bra.


Själv har jag precis tittat på Sommar med Ernst
och njutit av en läskande jordgubbsdrink!

Jordgubbar, ja...

Det känns som om jag tillbringat flera
timmar i vårt jordgubbsland som nästan
svämmade över av solmogna, fina, röda bär!


Helt otroligt vad jordgubbar vi har i år!
Vi som tyckte att vi fick mängder förra sommaren.
Det var ingenting jämfört denna sommar...


Jordgubbar
i mängder.....

.... och en liten björnunge som
kikar fram bakom skålarna!

* * *

Minns ni att lilla pralinen fick sällskap av en
annan liten jordgubbsflicka för en tid sedan?


Nu har sällskapet utökats med
en liten jordgubbspojke också!!



Hela jordgubbsgänget samlat!


Ha en riktigt skön fortsatt
sommar!



♥ ♥ ♥

Kram Sari

15 kommentarer:

annika sa...

Åhhh så bra att ni kan fylla frysen med nyttiga jordgubbar. Hoppas att ni har det bra. Söt liten björnunge och jordgubbspojke.
Kram

Livet på Vestergård sa...

Vilket sött jordgubbsgäng :)
Här har vi precis börjat få några enstaka gubbar.I morgon ska jag nog gå och kolla läget i jordgubbslandet.
Det ser så gott ut med alla dina fulla skålar.
Ha det bra! Kram Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Vilket sött jordgubbsgäng.Helt underbara.Får man fråga var man hittar dessa raringarna.Jordgubbar är ju bara så gott.Önskar dej en fin kväll .Kram Rita ♥

Lyckoslanten sa...

Jag såg de där jordgubbsbarnen på "Sverigebåten" och då tänkte jag på dig! Gillar jordgubbsskålen! Så gulligt med lilla björnungen som syns där bakom! ;o)
Ha det så skönt! ♥

Lillan sa...

Vad helt fantastiskt att kunna plocka gubbarna på hemmaplan. Själv får jag plocka dem utanför ica.
Så söta jordgubbsbarn. Riktiga sommarbarn.
ha en fortsatt skön sommar med dina härliga björnungar.
kram
Caroline

Livet på Berget sa...

MMMMmm lyx, jordgubbar är ju så fantastiskt gott. Måste ju vara helt underbart för Björnungarna att vara där och norpa ur landet, det kommer helt säkert vara ett fint barndomsminne för dem. De är så söta ditt jordgubbsgäng :).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Roses & Angels sa...

Hej! Å så fint du lagt upp med jordgubbar, skålar mm. Man bli så sugen! NU var det ett tag sen jag beöskte dig så tänkte passa på! ha en fin helg kram

Min egna lilla vrå sa...

Visst är det härligt att bara gå ut och plocka jordgubbar på sin egna tomt! Både jag, mannen och barnen älskar jordgubbar! De är som godast att äta direkt från landet. Ha en skön fortsatt sommar och njut av ledigheten. Kram Lovisa

Black Iris sa...

Det kanske är ett riktigt jordgubbs- och smultron-år i år. Vi hade gäster igår och till efterrätt serverade vi vanlig vaniljglass med 2 nävar smultron över varje portion och det blev ett riktigt åhhhhh va härligt från allihopa.
Jordgubbsfamiljen du har är verkligen jätte-söt.

Kram Maidi

Anonym sa...

Oj oj oj då! Frys alla jordgubbarna, jag älskar jordgubbar och dina smulpajer. Du vet att vi ses snart. Jag är i den blå lagunen och badar med bammsemor. Vi har det hur bra som helst. Hälsa björnungarna att vi ses snart. Kraaaaaamaaaar från bamseFar från någonstans på Gotland.

Fröken Tindra sa...

Vad härligt med så mycket jordgubbar!! Jag har köpt som en galning sista veckorna och fryst in lite emellanåt. Men mest ätit. Med grädde... Mums!
Vad kul att dina jordgubbstjejer fått sällskap
av en liten söt kille också! =0)
Och vad gulligt med den nyfikna björnungen i bakgrunden.
Fortsätt nu att njuta av din sommar!! En vecka kvar till semestern här och det känns så långt. Men, men...
Kram!!

Therese sa...

Så gott med jordgubbar....mina killar undrade häromdagen om det inte fanns några jordgummora..Idag blir det jordgubbstårta eftersom vi ska ha kalas. Ha det gott! T

Renée sa...

JAg blev hur sugen som helst nu när jag såg dessa jordgubbar, jag bara ÄLSKAR dom!
Ha det bäst i värmen!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Sari!

Men åhhhhhhhhhhh, vilka söta små jordgubbsbarn....

Vill också ha såna. VAR har du fått tag på dom?
Underbara.

O gott är det ju med dessa underbara bär. Hoppas att du har det bra och önskar dig underbara dagar i sommar.

Kram
Måddan

Roses & Angels sa...

Hej! Här är det då inget fel på skapandet men värmen gör att man inte orkar så mycket. Är i stan några dagar nu, det är lättare så. Nu borde vi få lite regn det skulle göra luften mycket bättre. Hoppas du mår bra trots värmen! kram