fredag 5 mars 2010

Två katter, en nalle och en snögubbe!


Fredag!!!

Mer behöver jag egentligen inte säga.

F R E D A G ! ! !


Även om jag är ledig på fredagar,
så är nog dessa dagar de stressigaste
under veckan...
Iallafall morgnarna.

Sambon åker iväg tidigt till jobbet och
själv ska jag hinna iväg till skolbussen
så att Storkillen kommer iväg till skolan.
Helst i tid...

Imorse när vi precis kom ut på
stora vägen där bussen stannar,
såg vi bussen komma körande...

Oj, är klockan redan så mycket???

Vi började springa,
Storkillen, jag och småbjörnarna
sittandes i cykelkärran.

Men förgäves.....
Bussen plockade upp ett barn vid
hållplatsen och körde vidare....

...utan min Storbjörn.


Det var bara att vända hemåt och
ta sig till skolan med bilen.

Men som tur var stannade en
vänlig grannfamilj
som kom körandes i sin bil och
frågade om Storkillen ville åka med!
Tusen Tack till er!!

* * *

Under Sportlovet hann jag med en hel del pyssel!

Två Tilda-katter:






* * *

En Tilda-nalle:




* * *

Och en snögubbe!!




Trevlig helg!!



Kram Sari

17 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken tur att du hade en snäll granne som tog med din son.Gulligt.Vad söta Tilda katter och nalle.vad duktig du är.Ha nu en skön kväll Vännen Varmkram Rita ♥

Lyckoslanten sa...

Den bussen hade bråttom! Hm. Men oj så duktig och vilka fina tildafigurer du har sytt! De där morrhåren var verkligen häftiga! Ha en skön helg nu! ♥ Ann-Lis

Livet på Vestergård sa...

Så mycket fint du pysslat! Förstår inte hur du hinner med allt. Ha en riktigt skön helg! Kram Kicki

Lillan sa...

Åh så fina Tildedjuren är. Är särskilt svag för nallen i rutig klänning.
kram
Caroline

Ingis sa...

Vilken tur att han fick skjuts ändå...
Superfina katter och nallen är söt som bara den. Vad duktig du är!
Ha en skön helg i solen!
Kram Ingis

annika sa...

Skönt att ni har så bra grannar.
Men herregud så söta de var de små katterna och nallen. Jag såg din fina som du skickade iväg. Var på skolan i går och fixade lite. Kommer dit på torsdag igen.
Ha en skön helg nu!
Kram annika

Min egna lilla vrå sa...

Ja tänk vad det kan vara stressigt på morgonen. Tur att det finns snälla grannar, utan dem vet jag inte hur jag skulle få vårt liv att gå ihop! Trevlig helg!
Kram Lovisa

Fröken Tindra sa...

Du är så himla duktig på att sy! Blir lite avundsjuk på att du är så produktiv! ;0) Skall försöka att börja sy på ett av tygerna från mässan nu i helgen. Försöka sa jag... Hi, hi.
Visst är det underbart skönt med fredagar! Och lediga så´na låter ju snäppet bättre. Jag gick iallafall hem lite tidigare igår och det var härligt. Helgen blir ju lite, lite längre då. Och framför allt tycker jag att de två timmarna känns som fler. =0)
Kramisar!!

Käranån sa...

Visst är det bra med goda grannar som hjälper till! Jättefina Tildakatter och nalle du gjort! Snögubben har världens finaste hår!

Jenny sa...

Godmorgon Sari!
Vad snällt av grannen att skjutsa din son till skolan efter att bussen kört förbi..

ÅÅÅÅHH! Vilka söta katter du sytt, man blir ju helt tokig i dem, hihi! (du ska inte starta upp en webbutik o börja sälja dina alster??;))
Jag måste tipsa min svärmor Sirkka om de här Tildagrejerna, hon är sömmerska:)

I eftermiddag ska vi på Veras kalas, det ska bli så roligt att ge henne din fina nalle! jag ska ta ett foto på Vera med nallen i famnen o visa dig sen:)


Ha en trevlig söndag!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Vilken tur att det finns snälla grannfamiljer som ställer upp! Så mycket fint du pysslat med! Du är så duktig o flitig....Ha en sköön söndag! Kramis Therese

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jättefina Tildafigurer du syr.
Trevlig söndag!
~Marita~

Roses & Angels sa...

Hej! Å så söta nallar du gjort. Tack hihi ja det var väl en söt liten ängel. Igår hade vi också kanon väder man känner våren komma närmare nu. Usch då inte kul att sitta inne hihi. Hoppas allt är bra annars. Kram på dig

Nyanser av vitt sa...

Hej Sari
Du är så otroligt duktig på att sy. När hinner du allt med tre små barn?
Sköt om dig
kram Agneta

Camilla sa...

Hej Sari!

Underbart med goda grannar! Va mycket fint du har gjort - både nallen och katterna är alldeles bedårande fina!

Ha det gott - kram C

Jenny sa...

Hej Sari!
Ville bara berätta att lilla Vera blev så glad för nallen! Hon kramade om den direkt när hon fick upp den ur paketet:) När jag frågade henne vad den ska heta sa hon:Bebbe,hihi!

Tack än en gång Vännen!

Kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Ja de ser verkligen äkta ut.
Sköt om dig!
Kram Agneta