fredag 13 november 2009

Pyssel och besök i naturreservatet

Fredag den 13:e.....
Oj, bäst att vara lite försiktig idag!

Ljuset på matsalsbordet har nu fått
höstlöven utbytta mot
lingonris och torkade rönnbär istället!
Lite juligare!!


***

Denna brödkorg var tidigare blå,
dekorerad med målade blommor.
Jag var lite trött på den,
så nu är den vitmålad och dekorerad med spets,
samt mina rostiga hjärtan!!


En liten kvist med enris passar bra inför advent!

***

Härom dagen promenerade jag och björnungarna till
naturreservatet
som ligger några hundra meter från vårt hus.

De små var fascinerade av alla löven
som prasslade under fötterna,
medan storbjörnen som vanligt
klättrade och letade efter pinnar!
Jag vet inte hur många pinnar
han samlat på sig under åren...
Många är det iallafall!



Efter ett tag promenerade vi sakta hemåt.
Det gick inte så fort eftersom den ena
lillbjörnen envisades med att tillbaka...
Det var lite småkyligt, så det kändes
skönt att komma in i värmen igen!
Bara en stund efter att vi kom hem,
var det mörkt ute....
Tänk, om drygt en månad vänder det!!
Då går vi mot ljusare tider igen!
Längtar...

Ha nu en riktigt
skön helg!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort med ljuset rönnbär och lingonris.Jättesött.Vad fin korgen blev.Ha nu en härlig fredag med massa myyyys stora kramizen ~~~~~RITA~~~~~.

Fröken Fräken sa...

Jag vill också pyssla med lingonris! Men allt lingonris här har frusit bort eller fått bruna blad, inte så mysigt då inte..

Hm, undras när ljuset kommer tillbaka här. I bästa fall i slutet av februari..suuuuuck... det kommer att vara en lång och mörk tid tills dess!

Mysigt med korgen i vitt. Är inte så förtjust i alla "dalamålade" korgar, men om de är trärena, vita eller svarta så kommer de mycket mer till sin rätt och är jättefina!

Camilla sa...

Hej Sari!

Så fint du har gjort ljusfatet - den där lilla flickan är så förknippad med din blogg! Korgen blev väldigt söt med ny färg och spets.

Jag blev så full i skratt när du berättar som din stora pojke och hans pinnar:) Min lilla kille som är nio är fortfarande galen i pinnar - vad är det med dessa mirakelpinnar som man absolut inte kan låta bli? Han kan gå runt ute och drömma och så jonglerar han runt med pinnen. Nåde den som städar undan dem - han har järnkoll på vilken han har plockat var...:)

Ha nu en fin helg! Kram Camilla

Stina sa...

Jaa, jag längtar till ljuset. Nu har det varit lite väl mörkt.
Snart är det vår!;-) Kram Stina

Snövita drömmar sa...

Men så fin din lilla korg blev!
Har själv en brödkorg som aldrig får stå framme för den ser "så tråkig" ut.
Men idén med spets var ju riktigt bra.
Den knycker jag direkt om det går bra vännen min *blink*
Kram på dig!!

Therese sa...

Men Sari....med din kreativitet så skulle du behöva öppna en affär...tror att det skulle gå riktigt bra för dig.
Trevlig helg
T